Brukerbetingelser (terms of use, TOU) Karriereverktøy
V.1.4 (01.08.2023)
Takk for at du bruker Karriereverktøy
Disse brukerbetingelsene inneholder betingelsene som Karriereverktøy AS (org.nr. 915016685NO) leverer sine tjenester under.
Avhengig av hvilke tjenester (moduler, produkter) du bruker, kan tilleggsbetingelser og policyer være aktuelle (regler, retningslinjer med mer.)
Disse tilleggsbetingelsene blir en del av avtalen hvis du bruker noen av disse. Hvis du bruker et produkt med sertifiseringskrav eller krav til bruk, vil de gjelde. Ved spørsmål, kontakt Karriereverktøy
Du aksepterer disse betingelsene ved å klikke en knapp som viser din enighet med betingelsene eller ved å bruke Karriereverktøy
Hvis du bruker Karriereverktøy på vegne av en bedrift, aksepterer du disse betingelsene på vegne av bedriften.
Hver enkelt bruker vil i tillegg måtte akseptere disse betingelsene for å kunne bruke Karriereverktøy.
For tekniske spørsmål vedrørende Karriereverktøy og spørsmål om betingelser, kontakt Karriereverktøy support på epost support@karriereverktoy.no
1. Personlig bruker
Din bruker (brukernavn/passord på Karriereverktoy.no) er personlig og skal ikke deles med andre. En person skal ha kun en brukerkonto i Karriereverktøy. Brukeren kan få tilgang til flere organisasjoner.
Brukeren må være tilknyttet en personlig og unik epostadresse.
Ved behov for å endre epostadresse må Karriereverktøy Support kontaktes.
Hvis du har mistanke om uautorisert tilgang til kontoen din må du kontakte Karriereverktøy Support umiddelbart.
All bruk av Karriereverktøy forutsetter at etiske retningslinjer for de følges. Hver bruker er ansvarlig for at lover og regler i det landet de juridisk jobber i følges.
2. Ansvar og eierskap til programvaren Karriereverktøy
Karriereverktøy AS er ansvarlig for det tekniske systemet bak Karriereverktøy.
3. Ansvar og eierskap til innhold i produktet
Karriereverktøy eier innholdet i produktet. Innholdet kan på ingen måte kopieres, publiseres, selges, markedsføres, distribueres, lånes, leases, leie selges, viderelisensieres uten skriftlig samtykke fra innholdsleverandøren.
4. Eierskap og tilgang til data
Den som besvarer innhold i Karriereverktøy eier sine egne data, og kan ved å kontakte deg be om å få det slettet (retten til å bli slettet)
Som bruker kan du, så lenge den som besvarer innhold tillater det, bruke dataene som er samlet inn på din bruker til det formålet som er avtalt med veisøker.
Du har tilgang på dine data så lenge bedriften har gyldig tilgang til Karriereverktøy.
Karriereverktøy kan bruke anonyme veisøkerdata og brukerdate til analyser/forbedringer av innholdet.
All bruk av data forutsetter at etiske retningslinjer for produktet anvendes. Du kan på ingen måte omgå eller forsøke omgå begrensninger på produktene og tjenestene i Karriereverktøy
5. Sletting av data
Data slettes slik som spesifisert i databehandleravtalen etter at abonnementet er utløpt, eller at en veisøker/gruppe er slettet. Ved sletting kan ikke dataene tilbakeføres.
6. Backup
Karriereverktøy tar daglig backup som beholdes i 4 dager. Backup brukes i tilfelle feil ved maskinvaren. Etter denne tid vil alle data som er slettet av Karriereverktøy.
I den grad som tillates under gjeldende lov, er ikke Karriereverktøy ansvarlig for feil i brukeren sine data ved lagring, tap av data eller ødelagte data.
7. Distribusjon av invitasjoner/eposter/SMS
Du er ansvarlig for å legge ved kontaktinformasjon i eposter og kommunikasjon som går ut fra Karriereverktøy til veisøkere slik at de kan kontakte deg ved spørsmål.
Karriereverktøy må på ingen måte brukes til å distribuere reklame eller sende virus, og ikke-relevant innhold for produktene.
8. Karriereverktøy sin tilgang til dine data
I noen tilfeller kan det være nødvendig for Karriereverktøy å gå inn på enkeltbrukeres konto for å utføre support eller sikre at betingelsene overholdes. Dette er det kun en begrenset antall superadministratorer i Karriereverktøy som har tilgang til. På forespørsel kan listen med personer som har disse rettighetene gis ut.
Slike innlogginger på vegne av brukere skal begrenses i så stor grad som mulig, og avklares med brukeren det gjelder før det utføres.
9. 3. Partstjenester
Karriereverktøy kan inneholde lenker til tjenester på internett som er administrert av 3.part. Karriereverktøy har ikke vurdert noen av de nettsidene og er ikke ansvarlige for de eller noe av innholdet på sidene. Merkevarer som er vist i forbindelse med disse tjenestene eies av de respektive eierne.
Karriereverktøy bruker 3. Parts programvare for noe funksjonalitet i programvaren. All kommunikasjon med disse 3.parts programvarene sendes kryptert over internett.
10. Rettigheter til programvaren (Karriereverktøy)
Karriereverktøy AS innehar alle intellektuelle rettigheter til programvaren
11. Landsspesifikke krav
Det er brukeren og organisasjonen som er ansvarlig for å overholde alle regler og lover som gjelder i landet de jobber juridisk .
Du kan kun bruke Karriereverktøy hvis du ikke er begrenset av noen lov fra det. Hvis du er i et land som er under embargo fra Norge eller EU tillates du ikke å bruke eller kjøpe tjenester eller produkter fra Karriereverktøy.
Vi erkjenner at det under noen lovgivinger er noen rettigheter som kan overstyre noen punkter som er gitt i disse betingelsene. Om dette er tilfelle, vil de andre betingelsene fortsatt gjelde.
12. Støtte for nettlesere
Karriereverktøy er tilgjengelig via en nettleser (browser) på internett. Løsningen støtter de til enhver tid gjeldende siste 3 versjonene av nettleserne Chrome (anbefalt), Firefox, Edge og Safari.
Selv om vi ikke aktivt støtter og utvikler teknologi for at det skal fungere på en nettleser, kan det fungere godt. Men hastighet og noen funksjoner kan være utilgjengelige.
13. Misbruk
Ved misbruk av kontoen eller brudd på betingelsene for bruk av Karriereverktøy kan brukerkontoen sperres eller slettes.
Hvis du mistenker misbruk av tjenestene i Karriereverktøy, kontakt Karriereverktøy Support.
14. Endringer på webplattform eller produktene
Karriereverktøy utfører jevnlig oppdateringer av systemet for å forbedre ytelse, legge til eller ta bort funksjonalitet eller øke sikkerheten.
Produktene og innholdet kan også endres for å gi en bedre tjeneste til brukerene.
I så stor grad som mulig vil disse oppdateringene gjøres på kveld/natt for å unngå brudd på tjenesten. Men hvis det er nødvendig vil Karriereverktøy tillate seg å gjøre oppdatering på dagtid. En plakat vil da vises til brukeren om at systemoppdatering foregår.
Ved feil på Karriereverktøy, må du så raskt som mulig varsle support@karriereverktoy.no med beskrivelse av hva mangelen består av.
15. Endring i brukervilkår
Karriereverktøy AS kan endre disse betingelsene av ulike grunner, som å reflektere endringer i lover eller oppdateringer i Karriereverktøy
16. Oppetid på Karriereverktøy
Det er i Karriereverktøy sin interesse å gi deg en så god opplevelse ved å bruke produktene og tjenestene som mulig.
Tilgjengelighet måles i form av oppetid der oppetiden er definert som den perioden Karriereverktøy er tilgjengelig via Internett. Definisjon av oppetid omfatter ikke planlagt og varslet driftsstopp, eller forhold som ligger utenfor leverandørens kontroll, som for eksempel naturkatastrofer, sabotasje, streik, svikt i offentlig strømforsyning, telekommunikasjonsnett eller andre tredjepartsytelser som leverandøren ikke har kontroll over.
Det gis tilgjengelighetsgaranti på 99 % i arbeidstid i ukedager. Ved manglende tilgjengelighet som dekkes av tilgjengelighetsgarantien kan du/ din bedrift kreve en forholdsmessig refusjon for måneden(e) hvor oppetid har vært mindre enn 99 %. Kravet må sendes skriftlig til support@karriereverktoy.no, og vil vurderes av Karriereverktøy AS i samarbeid med innholdsleverandør.